Samochody dla zarządu, czyli jak wybrać auto do floty?
23.10.2015
Nie można wskazać jednego schematu konstruowania firmowej floty. Ważne jest, by odpowiadała ona na potrzeby danej firmy a te mogą się różnić biorąc pod uwagę funkcje, jakie mają spełniać służbowe pojazdy. Dlatego w LeasePlan Polska rozmowa z klientem rozpoczyna się od audytu.
Warto pamiętać o tym, że auta służbowe przydzielane są pracownikom w różnych celach. Na przykład dla przedstawicieli handlowych pojazdy stanowią podstawowe narzędzie pracy. Muszą więc spełniać wymogi dotyczące zarówno bezpieczeństwa, jak i funkcjonalności. Z kolei w przypadku, kiedy auto jest tylko benefitem przypisanym do danego stanowiska, poza budżetem na wybór pojazdu, znaczenie mogą mieć również względy wizerunkowe.
Wybór samochodu do floty to także pytanie, jak chcemy, żeby nasza firma była postrzegana. Jeśli kreujemy się na lidera kosztów i naszym przekazem jest to, że niepotrzebnie nie wydajemy da dużo, wystarczy samochód z niższego segmentu. Ale jeśli chcemy zrobić wrażenie i pozycjonować się w taki sposób, że mamy nie tylko bardzo dobre usługi, ale i dajemy bardzo dobre narzędzia pracy, do floty wybierzemy modele z wyższej półki.
W tym miejscu warto powiedzieć, że samochód służbowy może być wygodną i przede wszystkim mniej kosztowną alternatywą dla podwyżki. Dzięki motywacyjnej roli samochodu służbowego, firma zyskuje zaangażowanie i lojalność pracownika. Coraz więcej korporacji i przedsiębiorstw zauważa tą zależność, dlatego top managerowie zwykle sami wybierają swoje auta, oczywiście najczęściej spośród kilku modeli i marek w określonym budżecie. Pracownicy wyższego szczebla najczęściej mają możliwość wyboru pojazdu z segmentu premium, a zarządy – nawet z segmentu luksusowego. Jeżeli chodzi o wybór marek to niezmiennie najczęściej wybierane modele to Volvo XC90, BMW 5/BMW X5 oraz Audi A6, rzadziej Mercedesy.